Sök
Stäng denna sökruta.

Återbetalnings- och returpolicy

Retur- och Köpvillkor

Kontakt
Vid frågor och funderingar kan du nå oss på 0524-233 60 eller 070-200 43 43, vardagar samt helger. Du kan även maila oss på: info@dinspabadsbutik.se

Priser
Varje vara anges med pris inklusive moms, exklusive frakt samt startkit och är angivna i svenska kronor (SEK). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter & moms, men exklusive frakt. Vi säljer endast till myndiga personer och när du genomför ett köp bekräftar du att du är minst 18 år gammal.

Priserna på hemsidan gäller tillsvidare. Om momsen ändras, justeras våra priser motsvarande. Vi reserverar oss för pris och konstruktionsändringar samt tryckfel.

Betalningsalternativ och villkor
Betalningsvillkoren är olika beroende på vilken produkt du köper. I listan nedan kan du se vad som gäller. Väljer du att betala genom Wasa kredit efter deras godkännande, börjar debiteringen 3 månader efter du fått din leverans. Väljer du inte att betala via Wasa Kredit gäller följande:

  • Vid direktbetalning till vårat bankgiro skickas badet när pengarna kommit in på vårt konto. 
  • Betalning av spabad ska ske genom inbetalning till vårt bankgiro alternativt Wasa kredit. Vid kampanjerbjudanden ska alltid varan vara slutbetald senast den dag kampanjen upphör.

Äganderätt
Återförsäljaren äger varan till denne erhållit full betalning från kund. Återförsäljaren äger rätten att återta varan om kunden inte fullgör betalningsskyldigheter. Vid överlämnandet av varan övergår ansvaret till kunden gällande risker för skador eller dylikt.

Beställning
När du lagt en order hos dinspabadsbutik.se får du en orderbekräftelse via mail. Detta är en bekräftelse på att din beställning har tagits emot och accepterats. Korrekt mailadress krävs för att du ska kunna ta emot denna. Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor som beställts, ditt ordernummer, betalsätt, fraktsätt fakturerings- och leveransadress samt totalkostnaden för ordern.

Vid köp av spabad så blir du alltid uppringd inom 24h efter du slutfört din beställning, eftersom vi vill se till att du känner dig trygg med att din beställning innehåller allt det du behöver. Kunden ansvarar för att se till att kontaktuppgifterna som angetts stämmer och att kontakta oss om något är fel. Vid fel angivna kontaktuppgifter och kund inte kan nås kan köpet ej slutföras. Din Spabadsbutik tar ej ansvar för uteblivet köp på grund utav fel angivna uppgifter.

Leverans
OBS! Samtliga leveranstider räknas från det att ordern är bekräftad (betalningen är registrerad), ej från orderdatum. De flesta varorna levereras omgående från vårt lager eller från leverantör.

Normalt finns våra spabad för omgående leverans. Vid beställning ligger leveransen vanligen på 8–12 veckor.

Varorna levereras till tomtgräns med följande villkor som utgångspunkt:

  • Kunden bor på fastlandet (vi levererar gärna till öar, men då med separat offert)
  • Väg- och broförbindelse uppfyller krav för tungt fordon med släp

När produkterna levererats är kund skyldig att förvara dessa innan montering kan ske. Förvara dessa i torrt och skyddat utrymme. Poolstommar eller andra större produkter ska täckas med presenning.

Avvikelse i leverans
Om gods saknas eller är transportskadat ska detta påpekas av dig som kund samt noteras på fraktsedeln av chauffören INNAN du skriver under denna. Använd orderbekräftelsen vid genomgång av din leverans så att du kan säkerställa att allt gods finns med. Gällande transportskador är det viktigt att du gör en visuell besiktning av samtliga kollin i leveransen. Ser du något som är skadat, påpeka det till chauffören samt ta bild en bild på skadan, ta även en bild på fraktsedeln där noteringar med ALLA avvikelser/transportskador finns med. Det är väldigt viktigt att du som kund gör detta för att villkoren under punkten ”Fraktskador”, i detta dokument, ska gälla.

Fraktvillkor
Vid leverans av spabad krävs lossningshjälp, alternativt pristillägg för kranbil. Detta måste bedömas och bokas direkt av kund. Kontakta Din Spabadsbutik för prisuppgift och bokning.

Fraktpriser spabad
Leverans till din tomtgräns från leverantör: 2 500 kr
Leverans från Håby med kranbil: Kontakta oss för offert

Returer
Vid retur av vara görs ett returavdrag på 25%. Returfrakt betalas av kund. Returer måste returneras i oskadat originalemballage. Artiklar i öppnat/brutet emballage eller som varit monterade klassificeras som använda/begagnade och kan ej returneras. 

OBS! returnerade varor skall skickas med företagspaket. Vi har ej möjlighet att hämta ut gods som redan skickats till utlämningsställen.

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt gäller enligt 2 kap. 12 § distans- och hemförsäljningslagen under förutsättning att varan och dess emballage hålls i väsentligen oförändrat skick och du som kund står för returfrakten. Är varan använd och inte längre i oförändrat skick kan avdrag på återbetalning göras, vanligtvis mellan 15-25%. I de fall där avdrag är 100% ges du möjlighet att få varan återsänd mot fraktkostnad.

Makulera beställning
Du har självklart möjlighet att makulera din beställning innan den är packad och skickad från leverantörens lager. Du ska då inkomma skriftligt med ditt ordernummer och skriva vad det är du önskar makulera. Observera att makuleringen bekräftas tillbaka av kundtjänst, först vid mottagandet av bekräftelsen är makuleringen genomförd.

Om kunden makulerar beställningen efter att avtal har ingåtts förbehåller sig återförsäljaren rätten att debitera en ersättning som motsvarar 10 procent av orderns totala summa eller högre belopp om återförsäljaren kan bevisa att skadan är större.

Har produkten hunnit skickats under tiden som du mailat in om att makulera så är din makulering inte giltig. Vi kan inte makulera en vara om den redan är skickad eller har skickats, då får du invänta er leverans, ta emot den och därefter registrera ett returärende (se retur).

Makulering omfattas inte av beställningsvaror då de produceras efter beställning.

Så här går du tillväga om du vill ångra ditt köp:
– Kontakta Din Spabadsbutik via info@dinspabadsbutik.se eller använd Konsumentverkets ångerblankett. Ange ditt ordernummer och meddela att du ångrat ditt köp så ringer vi upp dig för att boka tid för mottag av din retur.
– Emballera varorna på ett skyddande sätt för att undvika fraktskador.
– Vid retur med hänvisning av ångerrätten står du själv för returfrakten.

Varorna returneras till nedanstående adress:
Din Utemiljö
Tradenvägen 10
455 91 Håby/Munkedal

Garantier
Svenska Bad vill att du ska känna dig trygg i ditt köp av spabad. Varje bad är fyllt med 20 års erfarenhet och djup kunskap i material, teknik och konstruktion. Genom åren har vi lärt oss vad som krävs för att leverera badupplevelser i den absoluta toppklassen. Pumpar, styrsystem och värmare kommer från marknadens bästa leverantörer.

Vi lämnar följande garantier på våra spabad:

• 10 års garanti på ram och stomme

• 5 års skalgaranti (mot krackeleringar och missfärgningar)

• 3 års komponentgaranti (belysning, nackkuddar, UV-C lampa/ozongenerator, lock och filter är förbrukningsvaror med varierande livslängd och ingår därför inte i komponentgarantin).

Garanti gäller för spabad som används för privat bruk.

Vi rekommenderar att använda spakemikalier från Spa frog, Chemoform, samt Poolarspa. Observera att garantin inte gäller vid användning av spakemikalier som inte rekommenderas i vårt produktsortiment som exempelvis Zodiac – Nature2 Spa.

För att Svenska Bad’s servicetekniker ska kunna utföra ett serviceärende (t.ex. garanti) är det mycket viktigt att alla sidor av badet är tillgängligt. Svenska Bad står inte för någon kostnad förknippad med att få spabadet tillgängligt för servicetekniker (t.ex. vid garantiärende). Observera att om spabadet står på en ö där det inte går att komma dagligen med bil tas det en avgift för resan när teknikern lämnar fastlandet.

Vid ett eventuellt utbyte av ditt spabad sker leverans och upphämtning till tomtgräns. Svenska Badrumsinredningar står inte för några eventuella kostnader vid användning av kranbil, elektriker eller uppstart av spabad. Garantier är personliga och kan inte överlåtas om badet säljs vidare. Observera att garantin slutar att gälla om spabadet säljs vidare.

Din Spabadsbutik följer alltid Konsumentköplagen som är överordnad allt.

Reklamationer
Innan eventuell reklamation, kontrollera att ni inte missat något i Din Spabadsbutik’s köpevillkor. Reklamation av vara skall ske så snart felet upptäcks eller inom skälig tid. 

Du gör reklamationen via www.svenskabad.se. Under Serviceanmälan kan du anmäla ett eventuellt fel, så återkommer deras servicetekniker inom kort. 

Ring även Din Spabadsbutik för att meddela oss om din reklamation, så att vi kan vara behjälpliga i processen.

Din Spabadsbutik följer Konsumentköplagen vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt från det datum du mottagit varan. Du kan få din vara utbytt, reparerad eller få ett prisavdrag beroende på rådande situation. Återbetalning vid reklamation kommer ske inom skälig tid och utan onödigt dröjsmål.

Reklamationsrätten täcker inte skador/fel som uppkommit på grund av felaktig användning eller oaktsamhet.

Ska du reklamera en produkt ska det göras inom skälig tid, senast 2 månader efter att du upptäck felet på varan. Kontakta oss därför snarast möjligt via mejl: info@dinspabadsbutik.se eller på telefon 0524-233 60. Vid reklamation av skadade produkter står vi för alla returkostnader samt bekostar att en ny produkt skickas till dig som kund så snart reklamationen godkänts. Efter att vi mottagit returen och godkänt reklamationen så skickar vi en ny produkt till dig. Om varan har utgått i sortimentet så görs en återbetalning av varans värde istället.

Tvist
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Din Spabadsbutik. Om tvisten kvarstår tillämpar dinspabadsbutik.se – Din Utemiljö Sverige AB (Bolaget) så kallad alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Bolaget avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Bolaget förbinder sig då att följa ARN:s utslag. Allmänna Reklamationsnämnden Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm.

Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats.

Fraktskador
Om det finns särskilda skäl (utöver vad som anges under punkten ”Avvikelse i leverans”), där det inte funnits möjlighet att under den visuella besiktningen vid mottagandet av godset se eventuella skador måste detta inrapporteras till Din Spabadsbutik inom 4 kalenderdygn räknat från mottagandet. Sker ej anmärkning enligt ovan så klassificeras godset som komplett och skadefritt och det går inte längre att göra anspråk mot Din Spabadsbutik på kostnadsfri komplettering eller ersättning av saknat/skadat gods.

Skadestånd – ersättning?
Din Spabadsbutik ersätter inte kostnader som uppstår för kund (T ex hantverkare, vattenbilar, markentreprenörer osv.) vid ev. sen leverans, fel i leverans, trasigt gods eller annan orsak av vad slag det än må vara. Vi rekommenderar att du som kund beställer varorna i god tid innan montering och säkerställer att allt gods är rätt och helt så att inga problem uppstår vid monteringen.

Force Majeure
Arbetskonflikt, eldsvåda, krig, mobilisering, valutarestriktioner, materialbrist, knapphet på transportmedel, fel i leveranser från underleverantör etc. eller omständighet av vad slag det må vara, utom vår kontroll, som inverkar på avtalade priser och leveransens fullgörande, berättigar säljaren efter eget val till förlängning av leveranstiden eller till att helt eller delvis annullera avtalet utan skyldighet för säljaren att härför utgiva ersättning.

Installation/Entreprenad
Din Spabadsbutik utför ej montering, grävning, service m.m. men hänvisar till en rekommenderad installatör/entreprenör. Rekommenderad installatör/entreprenör är ansvarig för att arbetet utförs korrekt. All dialog angående installation/entreprenad ska föras direkt med installatör/entreprenör.